Klatka dla ptaków. Jak przełamywać stereotypy?

KLATKA DLA PTAKÓW W TEATRZE CAPITOL!

Jak przełamywać stereotypy?
Jak wydostać się z ograniczających nas klatek?
Wyjątkowa sztuka z Kaliszukiem, Kurowską, Saprykiem!

Co to za klatka i jakie ptaszki w niej siedzą? Akcja rozgrywa się w nocnym klubie dla transwestytów, w którym trwa próba do przedstawienia. Grzegorz i Albin to szczęśliwa para. On jest właścicielem klubu, a on (ona) – jego gwiazdą, słynną Drag Queen. Sielankę zaburza wizyta przyszłych teściów ich syna. Zwłaszcza, że teść to bardzo konserwatywny polityk. Kiedy zderzają się ze sobą dwa światy, huk jest wielki! A śmiech jeszcze większy! Wizyta państwa Krzyżopolskich w jaskini rozpusty stawia pod znakiem zapytania przyszłość młodej pary. Trzeba się nieźle nagimnastykować, naudawać i naprzebierać, żeby uniknąć kompromitacji.

Tajemnica wielkiego powodzenia tej sztuki (powstało na jej kanwie kilka filmów i broadwayowski musical) tkwi nie tylko w jej inteligentnym i błyskotliwym poczuciu humoru, dającym aktorom szansę stworzenia wielkich scenicznych kreacji, ale w nieczęstej umiejętności zabawnej rozmowy na tzw. trudny i kontrowersyjny temat. Ironia w ogóle – a szczególnie autoironia – jest niezwykle skutecznym kluczem budowania zaufania i z takim zjawiskiem mamy do czynienia w „Klatce dla ptaków”, która w polskiej wersji jest także sztuką o teatrze. Jean Poiret napisał „La Cage aux Folles” jako historię dziejącą się w latach siedemdziesiątych we Francji.   Kuba Wecsile i Karol Klementewicz, tłumacze m. in. „Rodzinki.pl”   oraz Andrzej Strzelecki, reżyser największych przebojów Teatru Rampa, umieścili „Klatkę dla ptaków” we współczesnej Polsce. Jak wyskakiwać z ograniczających nas klatek, jak być otwartym i nie oceniać, a także jak wyzwolić się ze stereotypów, pokażą Państwu aktorzy w rolach, w jakich nie spodziewaliście się ich zobaczyć. Zresztą, oni sami też się tego nie spodziewali… Continue reading „Klatka dla ptaków. Jak przełamywać stereotypy?”

Przekręt (nie) doskonały reżyseria Andrzej Rozhin.

PRZEKRĘT Z GWIAZDAMI? TYLKO W TEATRZE CAPITOL

Moro, Nowicki, Kwiatkowska, Cieszyński, Chotecka, Bohosiewicz, Piela i Kopczyński – wkręcają czy są wkręcani?

Kiedy Tom Lambert, botanik i ogrodnik, znana i lubiana osobowość telewizyjna, odbiera telefon z Urzędu Skarbowego z zapytaniem o Pannę Joannę Flint, szczerze, z pełnym przekonaniem odpowiada, że nigdy o niej nie słyszał. Jednak już w porze lunchu… była żona przekonuje go, że o Pannie Flint wie on prawie wszystko!

„Przekręt (nie)doskonały” to pozycja obowiązkowa tej jesieni dla wielbicieli komedii. Sztukę autorstwa mistrzów gatunku: Donalda Churchilla i Petera Yeldhama wyreżyserował Andrzej Rozhin. Seria błyskotliwych żartów i nagłych zwrotów akcji w mistrzowskim wykonaniu popularnych aktorów, to gwarancja doskonałej zabawy. Splot zabawnych i zaskakujących zdarzeń utrzymuje widza w napięciu i bezustannie zachwyca humorem. A całe to zamieszanie powoduje misternie uknuta intryga. W dzisiejszym świecie pomysły na obejście prawa podatkowego wyrastają jak grzyby po deszczu. Niestety, niektóre metody z uczciwością mają mało wspólnego. Co może się wydarzyć, gdy przekręt zostanie wykryty? Komu najbardziej zależy na jego zdemaskowaniu? Czy aby na pewno Urzędowi Skarbowemu? A co się dzieje gdy prawda wyjdzie na jaw? Kto w tym całym galimatiasie jest przyzwoity, a kto oszukuje? I kim właściwie w całej intrydze jest Panna Flint?

Światowa premiera tej klasycznej, inteligentnej, pełnej wdzięku, świetnie skonstruowanej komedii obyczajowej, odbyła się w Theatre Royal Windsor w 1984 roku i od tego czasu praktycznie nie schodzi z afisza. Przetłumaczona na 15 języków i grana na całym świecie sztuka, z roku na rok zyskuje na popularności oraz na aktualności. Coroczne rozliczenia podatkowe spędzają bowiem sen z powiek nawet najbardziej praworządnym obywatelom, a hasło „Urząd Skarbowy” powoduje u wielu z nich zimne dreszcze!
O wielkich przekrętach i ich autorach czytamy na pierwszych stronach gazet z oburzeniem, ale też z zapartym tchem. Jak przechytrzyć Skarbówkę? Gdzie uciec, by nie dosięgnęły nas długie macki Fiskusa? Czy bohaterowie sztuki Churchilla & Yeldhama znaleźli sposób na przekręt doskonały? Jeśli tak, to jaki?
Wszystkiego dowiecie się w Teatrze Capitol!

Obsada:
Łukasz NOWICKI/ Rafał CIESZYŃSKI
Joanna MORO/ Katarzyna KWIATKOWSKA
Maja BOHOSIEWICZ/ Maria DEJMEK
Michał PIELA/Jacek KOPCZYŃSKI
Dorota CHOTECKA/ Dorota NOWAKOWSKA
Bogdan KALUS/ Andrzej PIECZYŃSKI

Reżyseria Andrzej Rozhin
Przekład Klaudyna Rozhin
Scenografia Dorota Banasik
Kostiumy Dorota Roqueplo
Teksty piosenek Michał Wojnarowicz
Muzyka Mateusz Dębski
Piosenka „FISKUS” – tekst i muzyka: Igor Jaszczuk
Piosenka „SKOK NA KASĘ” tekst Michał Wojnarowski, muzyka Mateusz Dębski
Opracowanie muzyczne Agnieszka Putkiewicz
Asystent reżysera Dorota Semeryt
Kierownik produkcji Ala Tomczok

PREMIERA:
5 i 10 PAŹDZIERNIKA

POKAZY PRZEDPREMIEROWE:

10,13,18.25 WRZEŚNIA

Czas trwania: 160 min. z przerwą
Bilety: 85 zł, 99 zł, 130 zł (Loża VIP*)
W cenie biletu do Loży VIP capitalny drink!

www.teatrcapitol.pl
KASA tel. 022 620 21 42
Czynna codziennie w godz. 10.00-19.00 lub do rozpoczęcia spektaklu
bilety@teatrcapitol.pl
BIURO ORGANIZACJI WIDOWNI tel. 022 890 70 55 fax. 022 379 72 97
Czynne od pn. do pt., w godz. 9.00-17.00
rezerwacje@teatrcapitol.pl

Sprzedaż biletów w Internecie: www.eventim.pl, www.ebilet.pl, www.biletynakabarety.pl; www.biletyna.pl