„Dom Spokojnej Młodości” spektakl premierowy Teatru Miejskiego w Gliwicach

„Dom Spokojnej Młodości”
Reżyseria: Łukasz Czuj
Scenariusz: Michał Chludziński, Łukasz Czuj
Muzyka i aranżacje: Marcin Partyka
Scenografia i kostiumy: Michał Urban
Choreografia: Paulina Andrzejewska
Przygotowanie wokalne: Ewa Zug
Asystentka reżysera: Patrycja Wróbel
Kierownik zespołu muzycznego: Remigiusz Hadka
Inspicjent: Marek Migdał
Obsada: Izabela Baran, Karolina Olga Burek, Alina Czyżewska, Mariusz Galilejczyk, Grzegorz Kliś, Łukasz Kucharzewski, Aleksandra Maj, Dominika Majewska, Maciej Piasny, Artur Pierściński, Karolina Wasilewska, Michał Wolny
Zespół: Patryk Bizukojć (gitara basowa), Damian Drzymała (perkusja), Remigiusz Hadka (gitara), Piotr Kotas (keyboard), Marcin Żupański (saksofon)
Zastępca Dyrektora do spraw artystycznych: Łukasz Czuj
Dyrektor: Grzegorz Krawczyk

22 stycznia, godz. 19.00 – PREMIERA!
27 stycznia, godz. 19.00
28 stycznia, godz. 19.30
29 stycznia, godz. 18.00 – PREMIERA STUDENCKA!
17 lutego, godz. 19.00
18 lutego, godz. 19.00
19 lutego, godz. 18.00

Szanowni Państwo jest nam niezmiernie miło przekazać informację, że prace nad pierwsza produkcją Teatru Miejskiego w Gliwicach dobiegają końca. Premiera odbędzie się już za kilka dni, 22 stycznia.

„Dla powstającego niemal od podstaw teatru pierwszy spektakl premierowy jest początkiem drogi. Postawieniem drogowskazu, który wyznacza kierunek. Niebawem, zarówno na Dużej Scenie, jak i na zbudowanej od podstaw Małej Scenie, pojawią się kolejne spektakle. W naszym teatrze nie zabraknie znanej literatury, klasycznej dramaturgii, ale i dobrej scenicznej rozrywki. Główny kierunek teatralnej opowieści wyznaczać będą jednak teksty i ich interpretacje, w których nasze miasto oraz my sami, nasze żywe emocje, nasz kraj, jego historia i teraźniejszość będą najważniejszym terytorium – miejscem spotkania i rozmowy z widzami. Właśnie do tego zapraszamy – do wspólnego budowania nowego miejsca dla polskiego teatru.” – Łukasz Czuj, Grzegorz Krawczyk

Fotografie: Dariusz Trześniowski

„Dom Spokojnej Młodości”
„Dom Spokojnej Młodości” jest spektaklem dramatycznym, lecz odwołującym się jednocześnie do nowoczesnego teatru muzycznego. Opowiada o Polsce, o burzliwych zdarzeniach z początku lat 90., o pogoni za marzeniami i mirażami wpisanymi w obietnicę świeżo odzyskanej wolności.
(…) to wyprawa nasycona emocjami, jednak nie sentymentalna i ckliwa. „Dom Spokojnej Młodości” opowie o emocjach, wzruszeniach, ekscytacjach, które mają swoje korzenie w tamtych latach, a towarzyszą nam do dziś. Co więcej, po ćwierćwieczu nadal są bardzo gorące i bardzo współczesne. Cofniemy się o kilka kroków, by popatrzeć na siebie z dystansem, zobaczyć, co się w nas dzieje, co nas określa jako społeczeństwo, jako ludzi, kim jesteśmy. W naszym spektaklu nie zabraknie groteski, ironii, całość opowiedziana będzie w dynamicznym rytmie, z mocno rozbudowaną warstwą choreograficzną – mówi reżyser Łukasz Czuj.

Tłem opowieści są Gliwice: powstanie targowiska „Balcerek” przy ulicy Zwycięstwa, czy krótka wizyta papieża Jana Pawła II w roku 1999. Nie zabraknie także odniesień do wydarzeń, które poruszały wówczas masową wyobraźnię w naszym kraju, takich jak walka Andrzeja Gołoty z Lennoxem Lewisem o pas mistrza świata wagi ciężkiej, czy protesty rolników przeciwko przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej.
Kierunek teatralnej podróży do początków kapitalizmu wyznaczy muzyka. Usłyszymy rockowe brzmienia znakomitych polskich kapel: Kult, T. Love, Proletaryat, Yugoton, a także współczesne utwory Marcina Partyki – kompozytora muzyki teatralnej współpracującego m.in. z: Teatrem im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie, Teatrem Piosenki we Wrocławiu, Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie.

Autorami scenariusza są: Michał Chludziński, poeta, dramaturg, tłumacz autor tekstów i piosenek, oraz scenariuszy dla teatrów zawodowych (m.in. Teatr Ludowy w Krakowie, Teatr Rozrywki w Chorzowie, Teatr Piosenki we Wrocławiu, Teatr Roma w Warszawie) oraz Łukasz Czuj.

Oczywiście nasz wyśniony „dom spokojnej młodości” wcale nie był taki spokojny. Często nawiedzały go koszmary. Zarówno te, które śnimy od wieków, jak i te, których nie znaliśmy. Zapraszamy Państwa do podróży w tamten czas. Czas wielkich nadziei, sukcesów i pierwszych rozczarowań. Czas, w którym stare mieszało się z nowym, chociaż często to co nowe okazywało się tylko atrakcyjnym opakowaniem z dobrze znaną zawartością. – Michał Chludziński.
Za choreografię odpowiada Paulina Andrzejewska, autorka choreografii do spektakli powstających m.in. w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Teatrze Roma. Scenografię przygotuje Michał Urban, laureat Złotej Maski 2012 za scenografię do spektaklu „Mistrz & Małgorzata story” na motywach powieści M. Bułhakowa w reż. Roberta Talarczyka.

Premiera będzie jednocześnie prezentacją zespołu artystycznego Teatru Miejskiego w Gliwicach. W spektaklu wezmą udział nasi nowi aktorzy, absolwenci krakowskiej i wrocławskiej PWST oraz artyści gościnni zaangażowani do tego projektu.

 

Stały zespół aktorski:

Izabela Baran, rocznik 1990
Tegoroczna dyplomantka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu. Jest także absolwentką Akademii Filozoficzno- Pedagogicznej Ignatianum, kierunek: kulturoznawstwo, specjalność: nowe media – studia licencjackie.
Izabela uczestniczyła w warsztatach Aktorskiej Szkoły Rosyjskiej Klasy Mistrzowskiej Wieniamina Filsztyńskiego. Zajęcia obejmowały technikę systemu Stanisławskiego, biomechanikę Meyerholda i system Demidowa (Teatr Zagłębia w Sosnowcu).

WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Piaskownica”, reżyseria: Konrad Dulkowski, Teatr TrzyRzecze, Warszawa, rola: Miłka,
„Biesy”, Fiodor Dostojewski, reżyseria: Karolina Kirsz, Teatr PWST, Wrocław, rola: Maria Timofiejewna Lebiadkin,
„Zimne dziecko”, F. von Meyerhold, reżyseria: Krzysztof Dracz, Teatr PWST, Wrocław,
„Malanova”, adaptacja i reżyseria: Karolina Kirsz, Teatr WARsawy, czytanie performatywne,
„Mein Kamp”, reżyseria: Karolina Kirsz, JCC Warszawa oraz Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego, czytanie performatywne,
„Kunskamer”, reżyseria: Agata Dyczko, Wrocławski Teatr Współczesny, czytanie performatywne

 

 

Karolina Olga Burek, rocznik 1993
Tegoroczna dyplomantka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Tarnobrzegu, w klasie fortepianu.
Laureatka nagrody „za wyjątkowe wrażenia audialne”, za rolę Bożeny/Edyty w spektaklu „Między nami jest dobrze” w reżyserii Agnieszki Glińskiej, na XXXIV Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi (2016). Gra na fortepianie, śpiewa – wspólnie z zespołem Kapuczino zdobyła wyróżnienie w finale 37. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Między nami dobrze jest”, Dorota Masłowska, reżyseria: Glińska Agnieszka, Teatr PWST, Kraków, rola: Bożena/ Edyta,
„Jestem VIPem”, reżyseria: Imiela Konrad, Teatr PWST, Kraków, rola: Anny Krzemiłowicz,
„Oratorium na boku”, reżyseria: Magdalena Miklasz, Teatr Łaźnia Nowa, Kraków, obsada aktorska,
„Gdzie ty idziesz dziewczynko”, reżyseria: Agnieszka Glińska, Muzeum Powstania Warszawskiego, Warszawa, obsada aktorska,
„Requiem”, reżyseria: Maciej Gorczyński, Teatr Barakah, Kraków, obsada aktorska,
„Samobójca” Nikołaj Erdman, reżyseria: Jerzy Trela, Teatr PWST, Kraków, rola: Cyganka,
3 etiudy filmowe „Macbeth” zrealizowane w ramach zajęć z Marcinem Wroną przez Wydział Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego w Katowicach, reżyseria: Ewa Borysewicz, Julian Tałandziewicz, Grzegorz Paprzycki.

 

 

Alina Czyżewska, rocznik 1980
Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie (2000 – 2004). Egzamin aktorski zdała w Związku Artystów Scen Polskich w 2010 roku.

WAŻNIEJSZE NAGRODY:
I nagroda w Konkursie na Monodram Gombrowiczowski, nagroda za najlepszą kobiecą kreację aktorską Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego w Radomiu w 2006 roku, za spektakl „Dziewictwo”,
II nagroda na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu za monodram „Czterdzieści dziewięć” (2006),
wyróżnienie Jury za kreację aktorską w spektaklu „Czterdzieści dziewięć” – Ogólnopolski Festiwal Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie (2006),
nagroda Dziennikarzy za rolę Catherine M. w „Czterdzieści dziewięć”, OFTMF Kontrapunkt, Szczecin (2006),
nagroda Pąk Magnolii – OPTMF Kontrapunkt w Szczecinie, „Dziewictwo” (2003),
„Nos Teatralny” – nagroda Wrocławskiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru za rolę Ofelii w „Hamlecie, Księciu Danii” (2002),
I miejsce i nagroda za szczególnie wartościowy debiut młodego aktora – „Szczebel do Kariery”, na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu, „Dziewictwo”, reżyseria P.Wiśniewski (2002)

WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Moja Bośnia”, Katarzyna Knychalska, reżyseria: Jacek Głomb, Fundacja Teatr Nie-taki i Teatr im. H.Modrzejewskiej w Legnicy, rola: Roksana,
„Aporia ‘43”, Artur Pałyga, reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski, Scena Prapremier InVitro, Lublin, 2013, rola: Antropolożka,
Choreutka w spektaklach „Tu mówi Chór” i , „Magnificat”, reżyseria: Marta Górnicka, Chór Kobiet, Instytut Teatralny, Warszawa
„Mąż i żona”, Aleksander Fredro, reżyseria: Andrzej Bubień, Teatr Współczesny, Szczecin, rola: Justysia,
„Wesele”, Stanisław Wyspiański, reżyseria: Anna Augustynowicz, Teatr Współczesny, Szczecin, rola: Czepcowa,
„Romeo i Julia”, William Shakespeare, reżyseria: Bogusław Semotiuk, Nowy Teatr w Słupsku, rola: Julia,
„Zbrodnia i kara” wg. Fiodora Dostojewskiego, reżyseria: Edward Żentara, Nowy Teatr w Słupsku, rola: Sonia,
„49” wg. Catherine Millet i Kazimierza Malewicza, reżyseria: Łukasz Czuj, produkcja Międzynarodowego Festiwalu Krakowskie Reminiscencje Teatralne, rola: Catherine M.
„Dziewictwo” monodram wg opow. W. Gombrowicza, reżyseria: Przemysław Wiśniewski, Teatr Kreatury, Gorzów Wielkopolski, rola: Alicja,
„Hamlet, Książę Danii”, William Shakespeare, reżyseria: Jacek Głomb i Krzysztof Kopka, Teatr im. H. Modrzejewskiej w Legnicy, rola: Ofelia

 

 

Mariusz Galilejczyk, rocznik 1992
Tegoroczny dyplomant Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie.

 

WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Jednak Płatonow”, Antoni Czechow, reżyseria: Miśkiewicz Paweł, Teatr PWST Kraków, rola: Osip,
„VooDooDoora”, reżyseria: Tomasz Sajewski, etiuda studencka, PWSFTviT w Łodzi,
„Ożenek, czyli zdarzenie całkiem niewiarygodne w dwóch aktach”, Mikołaj Gogol, reżyseria: Wiktor Loga-Skarczewski, Teatr PWST Kraków, rola: Koczkarow,
„Niech żyje wojna!!!”, Paweł Demirski, reżyseria: Remigiusz Brzyk, Teatr PWST Kraków, rola: Żołnierz,
„Romeo & Juliet”, Teatr Rozrywki w Chorzowie, reżyseria wydarzenia w ramach projektu „Chorzowscy uczniowie grają Szekspira”,
„Możesz iść”, reż. Grzegorze Piekarskiego, Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, etiuda studencka
Łukasz Kucharzewski, rocznik 1984
Aktor i lektor. Jest absolwentem Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie Wydziału Aktorskiego we Wrocławiu (2006-2010). Studiował także filologię polską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2003-2006).
W latach 2011–2015 pracował w Lubuskim Teatrze im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze.
Był wykładowcą w Studium Aktorskim przy Regionalnym Ośrodku Edukacji w Poznaniu (2009-2010) oraz lektorem Radia Zachód w Zielonej Górze (2011 – 2015).

Łukasz jest administratorem profilu Aktywni Teatru Miejskiego w Gliwicach na Facebooku https://www.facebook.com/aktywniTM/?fref=ts

Na którym przedstawia nasz Teatr z aktorskiego punktu widzenia.

NAGRODY:
Leon 2012 – Nagroda Dyrektora Lubuskiego Teatru za rolę Stiepana Arkadiewicza Obłońskiego w „Annie Kareninie” w reżyserii Michała Kotańskiego,
Leon 2014 – Nagroda Dyrektora Lubuskiego Teatru za inicjatywę „Aktywni Lubuskiego Teatru”

WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Łzy Ronaldo”, reżyseria: Paweł Kamza, Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, rola Pan Przemeczek,
„Po prostu Leon po prostu” reżyseria: Robert Czechowski, Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, rola Pierwszy,
„Zwierzęta doktora Dolittle”, reżyseria: Jerzy Bielunas, Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, role: Żaba, Książę Bumpo,
„Anna Karenina”, reżyseria: Michał Kotański, Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, rola Stiepan Arkadiewicz Obłoński,
„Wizyta Starszej Pani”, reżyseria: Robert Czechowski, Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, rola Helmesberger,
„Sen nocy letniej”, reżyseria: Robert Czechowski, Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, rola Mikołaj Podszewka,
„Siostrunie”, reżyseria: Jan Szurmiej, Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, rola Mistrz Ceremonii,
„Zemsta” , reżyseria: Paweł Kamza, , Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, role: Cześnik niemiecki, Klara niemiecka, Lagerkommandant Kurt Schwagermann,
„Piaf”, reżyseria: Jan Szurmiej, Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, rola: Ives Montand,
„Ach! Odessa Mama!”, reżyseria: Jan Szurmiej, Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, rola: Lowka Krzyk

 

 

 

Dominika Majewska, rocznik 1989
Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie fila we Wrocławiu. Ukończyła Ogólnokształcąca Szkołę Muzyczną I i II st. Im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu – gra na skrzypcach i altówce.
NAGRODY:
wyróżnienie Jury Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki za „odwagę rozbrojenia śmiechem mowy nienawiści w utworze „Godzina zemsty” na 36. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2015),
stypendium Artystyczne Prezydenta Miasta Wrocławia otrzymywane w latach 2015 – 2017
WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Gniew dzieci”, reżyseria: Piotr Siekulucki, Teatr Nowy, Kraków,
„ Pippi Pończoszanka”, Astrid Lindgren, reżyseria: Dworakowski Konrad, Teatr „Pinokio” Łódź,
„Kopciuszek”, reżyseria: Konrad Dworakowski, Teatr Pinokio, Łódź,
„Ballady i Romanse”, reżyseria: Konrad Dworakowski, Teatr Pinokio, Łódź,
„Biesy”, Fiodor Dostojewski, reżyseria: Kirsz Karolina, Teatr PWST Kraków – Filia we Wrocławiu, rola: Lizawieta Nikołajewna,
„Garnitur Prezydenta”, Malina Prześluga, reżyseria: Cezary Iber, Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego Wrocław, rola: Ptasie Radio,
„Budorigum, czyli amerykańscy naukowcy o polskim Wrocławiu”, reżyseria: Cezary Studniak, 37. Przegląd Piosenki Aktorskiej, Koncert Galowy,
„Damy i Huzary”, reżyseria: Krystyna Janda, Teatr Telewizji, rola Józia

Maciej Piasny, rocznik 1992
Tegoroczny dyplomant Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie filia we Wrocławiu. Żywo związany z piosenka, zwłaszcza z twórczością A. Osieckiej. W 2009 r. reprezentował Poznań w konkursie „Pamiętajmy o Osieckiej”. Młody adept sztuki teatralnej, rozpoczynający swoją artystyczną podróż wraz z Teatrem Miejskim w Gliwicach.
WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Biesy” – Fiodor Dostojewski, reżyseria: Karolina Kirsz, rola: Mikołaj Stawrogin,
„Orlando” – Virginia Woolf, reżyseria: Weronika Szczawińska, rola: Orlando,
„Nagasaki” – Eric Faye reżyseria: Karolina Kirsz, Teatr Polskiego Radia, słuchowisko radiowe, rola Kolega,
„Chyba tłumię złość” – Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego na 48H Film Festiwal, reżyseria: Jarosław Damiec, etiuda studencka, rola Przewodnik,
„Poślizg” – etiuda studencka Akademickiego Klubu Realizatorów Filmowych FOSA, reżyseria: Rafał Kaczmarek, rola Marek
.

 

Michał Wolny, rocznik 1993
Tegoroczny dyplomant Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st. im. Fryderyka Chopina oraz Klas Aktywności Twórczej w Gimnazjum nr I im. Józefa Szafranka w Bytomiu. Gra na gitarze, śpiewa, pisze teksty.
NAGRODY, WYRÓŻNIENIA:
stypendysta Prezydenta Miasta Wrocławia, stypendysta Programu „Młode Talenty”,
zdobywca młodzieżowej nagrody w dziedzinie kultury WENA,
uczestnik programu Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci,
wyróżniony w konkursie dramatopisarskim „Debiut u Dormana”,
laureat Nagrody Specjalnej na VII Turystycznym Przeglądzie Piosenki Studenckiej Danielka 2013,
laureat II nagroda w konkursie „O złoty jesienny liść”,
laureat III nagroda (w duecie) na XXXIII Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki Turystycznej i Poetyckiej „PIOSTUR GOROL SONG”
WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
“Ojcze Nasz”, reżyseria: Katarzyna Baraniecka, Teatrze Kombinat we Wrocławiu, rola Franio,
„Królowa śniegu”, reżyseria: Dariusz Banek, Teatr Miejski w Lesznie, rola Kaj,
„Wolfgang Amadeusz Moz”, reżyseria: Tomasz Cyz, Wrocławski Teatr Współczesny, rola Lokaj,
„Biesy”, Fiodor Dostojewski, adaptacja i reżyseria: Karolina Kirsz, Teatr PWST, rola Szatow,
„Mewa” reżyseria: Grzegorz Wojdon, Teatr PWST, rola Medwiedienko,
„Zdarzenie Sceniczne”, reżyseria: Jacek Głomb, Zakończenie I Polsko – Rosyjskiej Szkoły Teatralnej, obsada aktorska,
Projekt Aktor- warsztaty w Teatrze Nowym w Krakowie (A. Polony, E. Karkoszka, E. Lubaszenko J. Świech),
Warsztaty ze Zbigniewem Zamachowskim w ramach Ensable Festiwal, zakończone pokazem „Amadeusza” P. Shaffera,
Warsztaty z Technik Michaiła Czechowa prowadzone przez Grahama Dixona,
Warsztaty z Romanem Siwulakiem (aktorem T. Kantora) w Cricotece, zakończone pokazem

Aktorzy współpracujący:
Grzegorz Kliś, rocznik 1971
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. W latach 2004–2005, pracował w Teatrze Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie. Związany z krakowskim kabaretem literackim Grupą Rafała Kmity.
WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Trzy zdania o umieraniu” Kmita Rafał, reżyseria: Kmita Rafał, Grupa Rafała Kmity Kraków,
„Pop-Show czyli sceniczny…” Kmita Rafał, reżyseria: Kmita Rafał, Grupa Rafała Kmity Kraków,
„Wszyscyśmy z jednego szynela” Kmita Rafał, reżyseria: Kmita Rafał, Grupa Rafała Kmity Kraków,
„Betlejem Polskie” Lucjan Rydel, reżyseria: Jerzy Kopczewski, Nowohuckie Centrum Kultury, role: pasterz Wojtek, Oficer,
„Bal u Wolanda”, Michaił Bułhakow, reżyseria: Czuj Łukasz, Teatr Rozrywki Chorzów, rola: Iwan Bezdomny (gościnnie),
„Dość!”, Rafał Kmita, reżyseria: Kmita Rafał, Grupa Rafała Kmity Kraków,
„Jeszcze nie pora nam spać”, Rafał Kmita, reżyseria: Kmita Rafał, Teatr Groteska Kraków,
„Noce waniliowych myszy – Dżojstik Zagłady”, reżyseria: Ana Nowicka, Teatr Barakah, Kraków,
„Trzy siostry”, reżyseria Dariusz Starczewki, Scena Pokój, Kraków,

 

Aleksandra Maj, rocznik 1975
Absolwentka Studia Aktorskiego ART-PLAY Doroty Pomykały w Katowicach (1994-1996) oraz Szkoły Aktorskiej i Telewizyjnej SPOT w Krakowie (1996-1998). Egzamin Eksternistyczny na Aktora Dramatu zdała w ZASP Warszawie, w 2001 roku, komisji przewodniczył Gustaw Holoubek.
Od 2005 roku związana z Teatrem Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku. Występowała w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, w Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy. Ma na swoim koncie role w Teatrze Telewizji, filmach i serialach.

NAGRODY:
Żelazna Kurtyna – nagroda w plebiscycie dziennikarzy i widzów dla najlepszej aktorki sezonu 2002/2003 w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy,
Zasłużony Działacz Kultury – odznaczenie Ministra Kultury W. Dąbrowskiego (2002),
Półfinał w Pierwszej edycji Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu (2010),
Finał w Konkursie im. Agnieszki Osieckiej (2012)
WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Hiob”, reżyseria: Piotr Dąbrowski, Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, rola: Żona Hioba,
„Ballady i romanse”, reżyseria: Bohdan Semotiuk, Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, role: Świtezianka i Mefistofeles,
„Baby blues”, reżyseria: Piotr Dąbrowski, Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, rola: Ola,
„Czarnobylska modlitwa”, reżyseria: Agnieszka Korytkowska – Mazur, Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, rola: Ikona Matki Boskiej Budsławskiej,
„Biała siła, czarna pamięć”, Marcin Kącki, reżyseria :Piotr Ratajczak, Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku,
„Exodus 2.0”, Artur Pałyga, reżyseria: Agnieszka Korytkowska-Mazur, Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, rola: Księżna Tatiana,
„Ballada o Zakaczawiu”, reżyseria: Waldemar Krzystek, Teatr Telewizji, rola: Alojza Banachowa,
„Wspólny pokój”, reżyseria: Krzysztof Kopka, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, rola: Todzia Mokucka,
„Obywatel M – historyja”, reżyseria: Jacek Głomb, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, rola: Matka Ludwika,
„Szpital Polonia”, reżyseria: Paweł Kamza, Teatr im. H. Modrzejewskiej w Legnicy, rola: Lekarka,
„Horses 75”, dramat oparty na życiu i twórczości Patti Smith w reżyserii Aliny Moś– Kerger, spektakl powstał dzięki Stypendium Prezydenta Miasta Białystok dla twórców profesjonalnych 2016 .

 

Artur Pierściński, rocznik 1964
W latach 1985-86 adept w Teatrze Dramatycznym w Płocku. Od 1990 do 1991 związany z Teatrem im. Bogusławskiego w Kaliszu, w latach 1991-92 w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu, w latach 1992-94 w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu. W latach 1994-2001 aktor Teatru Polskiego w Poznaniu, w latach 2001-2014 Teatru Polskiego w Bielsku-Białej.
WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Szewcy” Stanisław Ignacy Witkiewicz, reżyseria: Rozen Henryk, Teatr Polski, Bielsko-Biała, role: Czeladnik I, Józek,
„Tramwaj zwany pożądaniem” Tennessee Williams, reżyseria: Wyszomirski Bartłomiej, Teatr Polski, Bielsko-Biała rola: Steve,
„Historyja o Chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim” Mikołaj z Wilkowiecka, reżyseria: Komasa Wiesław, Teatr Polski, Bielsko-Biała, role: Kajfasz, Apostoł III Kleofas,
„Nastazja Filipowna” Dostojewski Fiodor, reżyseria: Talarczyk Robert, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Książe Myszkin,
„Szwejk” Jaroslav Hašek, reżyseria: Talarczyk Robert, Teatr Polski, Bielsko-Biała, role Lekarz I – Oficer – Generał Forman,
„Rewizor” Mikołaj Gogol, reżyseria: Czuj Łukasz, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola Dzierżymorda,
„Mistrz & Małgorzata story” Michaił Bułhakow, reżyseria: Talarczyk Robert, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Kapral/Szczurza Śmierć,
„Proces” Franz Kafka, reżyseria: Bała Jacek, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Guru,
„Miłość w Königshütte” Ingmar Villqist, reżyseria: Villqist Ingmar, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Langner,
„Amadeus” Peter Shaffer, reżyseria: Talarczyk Robert, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Kapelmistrz Bonno,
„Cesarz Ameryki” Robert Urbański, reżyseria: Głomb Jacek, Teatr Polski, Bielsko-Biała role: Żandarm, Paolo

 

 

Karolina Wasilewska, rocznik 1992
Studentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie.
Nagroda na 34. Festiwalu Szkół Teatralnych dla spektaklu „Między nami dobrze jest” reż. Agnieszka Glińska, oraz wyróżnienie indywidualne za rolę Osowiałej Staruszki na Wózku Inwalidzkim (2016).
Nagroda na międzynarodowym festiwalu Stropolitana Projekt w Bratysławie „for outstanding theatrical achievement” dla spektaklu „Jestem Vipem” w reżyserii Konrada Imieli (2016).
WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Między nami dobrze jest”, spektakl dyplomowy, reżyseria: Agnieszka Glińska, rola: Osowiała Staruszka na Wózku Inwalidzkim,
„Jestem Vipem”, spektakl dyplomowy, reżyseria: Konrad Imiela, rola: wokalistka performatywna, sprzątaczka,
Rodeo cierpienia”, etiuda filmowa, reżyseria: Tomasz Schaefer,
„Kraków – Miasto Jazzu”, film krótkometrażowy, reżyseria: Daria Kubisiak, Tomasz Szeląg, rola: Agata,
„Jerry Springer – The Opera” – w Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, role: publiczność w TV, publiczność w piekle, pielęgniarka, Ku Klux Klan

 

Realizatorzy:
Michał Urban
Malarz, rzeźbiarz, scenograf, instalator, projektant wnętrz. Autor scenografii i kostiumów do spektakli realizowanych m.in. Teatrze Rozrywki w Chorzowie, Teatrze Muzycznym w Gliwicach, Teatrze Mniejszym w Krakowie, Teatrze Ludowym w Krakowie, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Wrocławskim Teatrze Współczesnym, Teatrze Studio w Warszawie, Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu, Teatrze im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie.
Najczęściej współpracuje z reżyserami Robertem Talarczykiem („Pomalu, a jeszcze raz!”, „Szwejk”, „Mistrz & Małgorzata story”, „Testament Teodora Sixta”) i Łukaszem Czujem, z którym zrealizował ponad dwadzieścia spektakli m.in. „Tango OBERIU 1928”, „Opowieści 11 katów”, „Sen pogodnego karalucha”, „Królowa Nocy”, „Bal u Wolanda”, „Komedia obozowa”, „Gombrowicz. Opereta Muerta”, „Noc w Kosmosie”, „Klub Samotnych Serc ‘Portofino’”, „Dwa”, „Cafe Panika. Rewia paniczna z songami” oraz plastyczno–multimedialne aranżacje ekspozycji muzealnych.
Do jego dorobku należą również m.in. scenografie do spektakli „Kafka” w reżyserii Tomasza Wysockiego (2001), „Cantigas de Santa Maria” w reżyserii Adama Kwaśnego (2002) „Kamyk w bucie” w reżyserii Igora Šebo (2009).
Wystawa „Kraków czas okupacji 1939-1945” w Fabryce Schindlera w Krakowie (2008 – 2010) uhonorowana została nagrodą Sybilla 2011 dla najważniejszego wydarzenia muzealnego w Polsce. W 2012 otrzymał nagrodę teatralną „Złotą Maskę” w kategorii scenografia – za scenografię do „Mistrz & Małgorzata story” w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej.

 

Ewa Zug
Pianistka, pedagog, dyrygent, chórmistrzyni. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Akompaniatorka w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. G. Fitelberga w Chorzowie, wielokrotnie uhonorowana Nagrodą Dyrektora za szczególne osiągnięcia artystyczne.
Przygotowuje wokalnie solistów, zespoły i aktorów. Od 2004 roku kierownik zespołu wokalnego Teatru Rozrywki. Współpracuje z m.in.: Marią Meyer, Elżbietą Okupską, Robertem Talarczykiem, Wiolettą Białk, Joanną Rawik, Anną Serafińską, Januszem Szromem, Krystyną Prońko i Kubą Badachem, Olgą Szymańską, Januszem Chludzińskim oraz ze Studiem Actantus.
Była kierownikiem muzycznym przedstawień zrealizowanych m.in. w Gliwickim Teatrze Muzycznym („Anna Karenina” L. Tołstoja, „Ragtime S. Flaherty’ego”, „High School Musical” B. Louiselle, „Bulwar zdradzonych marzeń” R. Talarczyka, „Hair” J. Rado i G. Ragniego – przygotowanie wokalne), Teatrze Zagłębia w Sosnowcu („Świniopas” J. CH. Andersena, „Edith i Marlene” E. Pataki, „Tango tango” J. Niesobskiej, „Sztuka kochania, czyli sceny dla dorosłych” K. Jasińskiego, „Dziady. Część III” A. Mickiewicza, „Pamiętnik narkomanki” B. Rosiek, „Niech żyje bal” wg A. Osieckiej,” Ania z Zielonego Wzgórza” L. M. Montgomery, Na pełnych dróżkach Arek klucznik), Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie, w Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach („Dwanaście butelek”, „Diament w popielniczce” i „Wujek. 81. Czarna ballada”), Teatrze Rozbark („Byłam wróbelkiem”), Teatrze Rozrywki w Chorzowie m.in.. „Przebudzenie wiosny” S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda, „Sweeney Todd” S. Sondheima (wspólnie z Wojciechem Gwiszczem) „Dumrul Szalony” G. Dilmena i B. Tongura. Wyróżniona nagrodą „Chłopiec z łabędziem”, laurem Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2013), Medalem „Zasłużony dla kultury polskiej” (2015), Medalem im. Kurta Aldera „za osiągnięcia w dziedzinie edukacji” (Chorzów 2015).

 

 

Marcin Partyka
Kompozytor, aranżer, pianista. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu jazzowego u prof. Wojciecha Niedzieli.
Aranżował i komponował m.in. dla: Polskiej Orkiestry Radiowej, Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, Orkiestry Kameralnej Aukso, Filharmonii Świętokrzyskiej, Królewskiej Orkiestry Symfonicznej, Filharmonii Pomorskiej, Big-Bandu Politechniki Warszawskiej.
Kierownik muzyczny Studia Piosenki Teatru Polskiego Radia.
Jako kompozytor i aranżer muzyki teatralnej współpracował z licznymi polskimi reżyserami (m.in. Ł. Czuj, T. Dutkiewicz, J. Gast, K. Jaślar, G. Gołaszewski, M. Kiljan, A. Klucznik, W. Kościelniak, J. Kukuła, J.J. Połoński, N. Rakowski, A. Rozhin, J. Szurmiej, B. Zaczykiewicz), dla m.in: Teatru Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie, Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie, Teatru Piosenki we Wrocławiu, Teatru Konsekwentnego w Warszawie, Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, Teatru Ateneum im. Stefana Jaracza w Warszawie, Teatru Powszechnego w Łodzi, Teatru Dramatycznego im. Gustawa Holoubka w Warszawie, Teatru Rampa w Warszawie, Teatru Rozrywki w Chorzowie, Teatru Syrena w Warszawie, Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu, Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, Teatru Miejskiego w Gliwicach, Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu, Teatru Fredry w Gnieźnie czy Teatru Polskiego Radia.
W ramach współpracy ze Zbigniewem Preisnerem uczestniczył w nagraniach płyty Davida Gilmoura „Rattle That Lock”. (Londyn 2015r.)
Laureat nagrody im Jana Raczkowskiego za „Wybitny wkład w kreowanie piosenki aktorskiej” na XXV Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2004).

 

 

Łukasz Czuj
Reżyser teatralny, scenarzysta, twórca wydarzeń muzycznych, projektant wystaw multimedialnych.
W latach 1992 – 2016 zrealizował jako reżyser ponad 40 spektakli teatralnych, widowisk muzycznych, projektów filmowych i multimedialnych – w większości stworzonych w oparciu o własne scenariusze.
Swoje spektakle wystawiał w 15 teatrach zawodowych całej Polski. Specjalizuje się w realizacjach łączących teatr muzyczny z formami dramatycznymi.
Najważniejsze jego spektakle to „Symfoniczna wazelina 1917” i „Opowieści 11 katów” w Teatrze Ludowym w Krakowie, „Sen pogodnego karalucha” w Teatrze Mniejszym oraz Teatrze im. Słowackiego w Krakowie (nagrodzony na festiwalu Kontrapunkt w Szczecinie), „Dwa” w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, „Gombrowicz. Opereta Muerta” w Teatrze Studio w Warszawie, „Tango Oberiu 1928”, „Bal u Wolanda” i „Przygoda damskiego fryzjera” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, „Bitwy” w Teatrze na Woli w Warszawie, „Cafe Panika” i „Dawno temu w Odessie” w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu, „Rewizor” w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej („Laur Dembowskiego” za osiągnięcia teatralne w roku 2010)., „Komedia Obozowa” w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy (Grand Prix na festiwalu „Bez Granic” w Cieszynie 2013), „Leningrad” w teatrze Piosenki we Wrocławiu (Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Zderzenia w Kłodzku 2011),
„Siekiera” w Teatrze Łaźnia Nowa w Nowej Hucie, „Berlin, czwarta rano” i „Sofia de Magico” w Teatrze Roma w Warszawie, „Noc w Kosmosie” w Teatrze im. Horzycy w Toruniu, „Klub samotnych serc Portofino” Teatr im. Fredry w Gnieźnie.

 

 

Paulina Andrzejewska
Choreograf, tancerka, pedagog. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako tancerka występowała w musicalach: „W 80 dni dookoła świata” w Teatrze Rampa w Warszawie, „Orfeusz w piekle”, „Grease”, „Koty”, „Kwiaty we włosach” (asystent choreografa Ryana Francois), „Taniec Wampirów” Romana Polańskiego (asystent choreografa Dennisa Callahana), „Aladyn JR” w Teatrze Muzycznym ROMA w Warszawie oraz w wielu programach telewizyjnych.
Wśród jej realizacji choreograficznych znajdują̨ się̨ liczne spektakle i musicale m.in. warszawskiego Teatru Muzycznego Roma: „Les Misérables”, „Upiór w Operze”, „Aladyn JR”, „Morfina”, „Berlin 4 rano”, „Alicja w krainie czarów”; Teatru Muzycznego w Poznaniu: „Jekyll and Hyde “, „Nie ma jak lata 20., 30.”, „Evita”, „Jesus Christ Superstar”, warszawskiego Teatru Rampa: „Latający cyrk Monty Pythona”, Teatru Polonia w Warszawie: „Klaps! 50 twarzy Greya” oraz stołecznego Teatru Studio: „Oniegin”. Ponadto współpracowała z Teatrem Polskim w Szczecinie: „Bal manekinów”, „Magia obłoków”, „Opera za trzy grosze”, „Hotel snów”, „Rosyjska Noc”, z Teatrem Polskim w Poznaniu „Demokracja”, z Teatrem im H. Modrzejewskiej w Legnicy: „Komedia obozowa”, Teatrem im. W. Horzycy w Toruniu: „ Brzydal”, ” Noc w Kosmosie”, Teatrem Jaracza w Olsztynie: „ Tango” oraz Teatrem Fredry w Gnieźnie: „ Klub Samotnych Serc „Portofino”.
Wielokrotnie nagradzana za osiągnięcia artystyczne i dydaktyczne. Od 2004 roku nauczyciel tańca współczesnego w Warszawskiej Szkole Baletowej im. Romana Turczynowicza, Od2015 roku współpracuje również z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.

 

 

Michał Chludziński
Poeta, dramaturg, tłumacz. Jako poeta zadebiutował w 1992 roku na łamach toruńskiego miesięcznika „Przegląd Artystyczno-Literacki”.
Autor tekstów i tłumaczeń piosenek, oraz scenariuszy dla teatrów zawodowych (Teatr Ludowy w Krakowie, Teatr Rozrywki w Chorzowie, Teatr Piosenki we Wrocławiu, Teatr Roma w Warszawie, Teatr Współczesny we Wrocławiu, Teatr im. W. Horzycy w Toruniu, Teatr im. A Fredry w Gnieźnie, Teatr Miejski w Gliwicach).
Twórca i założyciel krakowskiego kabaretu literackiego „Bunga” oraz zespołu rockowego „Czarna Papryka”. Od 1994 występuje w krakowskim kabarecie, a obecnie „Teatrze Loch Camelot”.
Jest współautorem wielu recitali, płyt i widowisk muzycznych.
W grudniu 2016 roku nakładem krakowskiego wydawnictwa „Austeria” ukazała się jego książka poetycka pt: „Boże rykowisko”.

 

 

Patrycja Wróbel
Absolwentka wydziału Wiedzy o Teatrze Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest w trakcie studiów uzupełniających magisterskich, kierunek Performatyka przedstawień. Członek Koła Naukowego Performatyków UJ, współorganizator paneli dyskusyjnych pt. Perfo[…]cypacje oraz V Weekendu z Performatyką. Zaangażowana w badania nad kulturowymi przedstawieniami sportu.

Pracowała jako wolontariusz dwóch edycji (2013, 2014 r.) Festiwalu Sztuki Teatralnej w Rybniku, gdzie prowadziła Gazetę Festiwalową. Jest fotografem freelancerem, jej specjalizacją są reportaże. Współpracuje m.in. drużyną RMF4RacingTeam, dla których tworzy reportaże sportowe. Wykonywała dokumentację fotograficzną festiwali Boska Komedia (2014r.), „TAK i” (2015r.), „Podaj wiosło” (2015r.), „Improfest” (2016r.). Podczas Festiwalu Nowego Teatru w Rzeszowie (2015r.) jako wysłanniczka gazety teatralnej „Didaskalia” współtworzyła festiwalowego bloga (recenzje, zdjęcia, wywiady z artystami).

Miłośniczka sportu. Wieloletnia zawodniczka Rybnickiego Młodzieżowego Klubu Sportowego o profilu pływackim. Później członek WOPR-u oraz zawodniczka Ratownictwa Wodnego. Powołana do kadry Śląska na Mistrzostwa Polski w Ratownictwie Wodnym w 2013r. Złota medalistka Zimowych Mistrzostw Polski w Rybniku (2013r.) w sztafecie 4x25m holowanie manekina, gdzie przyczyniła się do pobicia rekordu Polski. Podczas studiów zawodniczka Akademickiego Związku Sportowego UJ Kraków.

 

 

hello