Co to jest selfie ? Klub Kultury Saska Kępa – Selfie pudełko/kiste

‘selfie pudełko / kiste’
Teatr HOTELOKO
reżyseria / scenografia / wideo: Thomas Harzem
dźwięk / preparacja pianina: Jan Zimmermann
performerzy: Katarzyna Kafel, Agata Życzkowska, Thomas Harzem, Jan Zimmermann

Klub Kultury Saska Kępa, ul. Brukselska 23
Drugi performance: 22 listopada, SOBOTA, godz. 19:00
WSTĘP WOLNY na zaproszenia
Konieczna rezerwacja: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl
Tel. +48 881 530 783

Premiera w Berlinie: 6 grudnia 2014, Tatwerk Berlinie

Dwie kobiety, dwóch mężczyzn i pianino
selfie – taki autoportret
selfie dają kontrolę nad swoim własnym wizerunkiem
selfie — pudełko — kiste

Projekt wspierany przez Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej i Ambasadę Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Partner: Klub Kultury Saska Kępa
Patronat medialny: Planeta FM, teatr dla was, kulturalnie waw.pl, 34MAGAZINE

Trailer video selfie: http://youtu.be/I0-84K2YMq0
W projekcie wezmą udział polscy i niemieccy artyści.

THOMAS HARZEM

– REŻYSER, SCENOGRAF, ARTYSTA WIDEO, PERFORMER
Ukończył Szkołę Sztuki Wizualnej „CIMdata” w Berlinie (2000). W latach 2007-2008 był reżyserem, autorem scenografii, adaptacji i wideo projekcji przy trzech spektaklach w Teatrze Wytwórnia w Warszawie: „Polowanie na szczury” Petera Turrini’ego na motywach utworu Willarda Manusa, „O lepszy świat” Rolanda Schimmelpfenninga oraz „1 2 3 4 Baba Jaga Patrzy” na podstawie dramatu Pawła Demirskiego. Ponadto współpracował z Michałem Zadarą, Janem Peszkiem, Łukaszem Kosem, Pawłem Szkotakiem, Wiktorem Rubinem. Zrealizował projekt Międzynarodowego Festiwalu WARSZAWA CENTRALNA 2010 ‚MIGRACJE’ pt. „TURISTA” na podstawie sztuki Mariusa von Mayenburga. Zrealizował performance z Sandrą Hill pt. „Tiger sleeps tonite” jako reżyser i scenograf oraz performer w ramach at.tension Festival w Lärz (Niemcy). Realizuje poszukiwania w rejonie performance’u i muzyki z transformacją instrumentów, które są oryginalnie stworzone do innych celów: np. występ jako performer i muzyk na żywo z nintendo (konsola do gry) na Festiwalu Fusion w 2013 r. Współpracuje z Teatrem HOTELOKO: w 2012 zrealizował projekcje wideo w spektaklu „Podwórko Korczaka”, a w 2014 r. przestrzeń, wideo i audio do spektaklu ‘69’ Igora Bauersimy.

JAN ZIMMERMANN

– MUZYK, ARTYSTA I TECHNIK DŹWIĘKU, TWÓRCA INSTRUMENTÓW ELEKTRONICZNYCH
W latach 90. twórca muzyki elektronicznej jako członek Groove Combinat. W 2011 ukończył studia uzupełniające na UdK Berlin o kierunku „Sound Studies at Sam Auingers Class“, które rozszerzyły jego poszukiwania na polu sztuki wizualnej i działań interdyscyplinarnych. Ostatnie jego prace z tej dziedziny – eksperymenty z cieciem winylu czy transkrypcja nagrania radiowego, prezentowane były na międzynarodowych festiwalach mi. n. : Transmediale (Niemcy), Mutek (Kanada), Todays Art (Holandia), Garage G Stralsund (Niemcy), Placard (Francja), Cross European Radio Festival „Intimacy and Distance” (Berlin-Bukareszt-Budapeszt-Lizbona-Londyn-Marsylia-Tbilisi-Wiedeń). Współpracował przy realizacji multimedialnej instalacji pt. „Gloria Projekt”, stworzonej przez Ortvision Berlin, gdzie był autorem soundisignu. Współpracował także z kompozytorem Martinem Lorenzem nad dźwiękiem do spektaklu Johannesa Müllera „Operation Spirituelle” (2012) oraz spektaklu „ Herculanum” (2013) Johannesa Müllera i Philine’a Rinnerta. Jest autorem interaktywnych instalacji w Sophiensaele Berlin, festiwalu teatralnym at.tension (Niemcy) i Garbicz Festiwal (Polska). Współpracuje z formacjami muzycznymi: Schulz&Söhne, Derek Holzer, Jürg Barilletti, FM3, Thilges 3, Erik Miniken, Column One, Ortvision Berlin, Staalplaat Soundsystem, Ignatz Schick/ International Turntable Orchestra, Michael Fischer, Günter Lause, Robert Lippok, Schneider TM, Phillip Kullen. Współpracuje także z festiwalami takimi jak Fusion Festival/ Melt Festival/ Musique Allemand, Paris.

AGATA ŻYCZKOWSKA

AKTORKA, PRODUCENT, KOORDYNATOR
Ukończyła Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi w 2001 r. Zagrała m.in. w spektaklach Iwony Kempy „Kształt rzeczy” i „Czwarta siostra” w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, „1 2 3 4 baba jaga patrzy” Pawła Demirskiego w reżyserii Thomasa Harzema w Teatrze Wytwórnia w Warszawie oraz „The SHOW MUST GO ON” w choreografii Jérôme’a Bela w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Otrzymała wiele nagród w tym za duet Venticelli w spektaklu „Amadeusz” na XIX Festiwalu Szkół Teatralny w Łodzi, Nagrodę dla Najlepszego Młodego Aktora w sezonie 2001/2002 w Teatrze Polskim w Bydgoszczy oraz nagrodę zespołową za spektakl „Rodzina wampira” w reż. Pawła Szkotaka na I Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy w 2002 r. W 2009 roku była inicjatorką powstania Fundacji Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’, gdzie była producentem i koordynatorem wszystkich projektów, w których często brała udział także jako aktorka: „Turista” Marius von Mayenburg, reż. Thomas Harzem; „Pracownia Ludica №2”, „Końce świata”, „Podwórko Korczaka”, ‘69’ Igor Bauersima. Koordynowała także oraz była współautorką projektu społeczności lokalnej Targówka pt. „Weekend wokół Domku Herbacianego”, który był nominowany do najlepszej warszawskiej inicjatywy pozarządowej S3ektor 2012. Współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł: była producentem wykonawczym spektaklów „The SHOW MUST GO ON” oraz projektu „You KANT Dance”, a także koordynatorem Festiwalu Ciało/Umysł (2012-2013) i Warszawskiej Sceny Tańca (2012-2013).

KATARZYNA KAFEL

– PERFORMERKA, AKTORKA
Absolwentka studium teatru ruchu ‘Integrales Theater’(TATWERK Berlin) i Literaturoznawstwa (Uniwersytet Wrocławski). Współtworzy kolektyw teatralny TATWERK ENSEMBLE, gdzie zagrała m.in. w adaptacji „Endstation Sehnsucht”, „Durst” Tennessee Williams, „Roberto Zucco” Bernard-Marie Koltès, „Salome” Oscar Wilde, „Die Zoffen” – Jean Ganet. Performerka w grupie DER LACK IST AB, która realizuje cykliczne projekty artystyczne („der Lack ist ab ”, „Weltuntergang”) poprzez wieloletnie poszukiwania oparte na polemice z tradycyjnymi formami ruchu, którym towarzyszy proces kształtowania nowego języka ciała. Współpracowała m.in. z Ryszardem Nieoczym, Samuelem Nuñez, Marciem Carerrą, Christiną Emig-König, Vicentem Gisbert.

TEATR HOTELOKO powstał z inicjatywy aktorki i producentki Agaty Życzkowskiej. Realizuje międzynarodowe projekty teatralne i performatywne. Nazwa jest związana z ideą:
GRAMY TAM, GDZIE JEST DOBRY FLOW
Jednym z nurtujących nas zagadnień jest próba odpowiedzi na pytanie o współczesną rolę teatru w społeczeństwie: jakie funkcje może przejąć teatr? Jakie są granice między teatrem a performance’m? W jaki sposób teatr może łączyć dziedziny sztuki i przenikać się ze światem mediów i nowoczesnych form spędzania wolnego czasu.

Teatr HOTELOKO działa pod skrzydłami Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’. Od 2011 roku zrealizował 4 produkcje: „Pracownia Ludica nr 2” – premiera w Madrycie w październiku 2011 r., „Końce świata” – premiera w Warszawie w marcu 2012 r. w Klubie Kultury Saska Kępa, „Podwórko Korczaka” – premiera w Warszawie w grudniu 2012 w Teatrze Kamienica, „69” Igora Bauersimy – premiera w marcu 2014 r. w Klubie Kultury Saska Kępa. Performance ‘selfie pudełko / kiste’ jest piątą produkcją teatru.

Co to jest selfie ?

hello